torsdag 16 april 2009

WHEN THE HEARTACHE IS OVER. I KNOW I WONT BE MISSING YOU

Art: Tim Roeloffs

Berns igår. Alla var asfula. Vi hade lika gärna kunnat stanna i Tyskland.

Idag har jag varit relationskaospsykolog. Eftersom det inte finns några vettiga botemedel mot krossade hjärtan är Tina Turners - When the Heartache is Over mitt enda tips. Alternativt Suzanne Bröggers - Fräls oss ifrån kärleken, i förebyggande syfte.

Jag fick frågan vad jag själv gjorde när relationskaoset intensifierades till att göra så ont så det känns som att man ska dö. Jag svarade att jag inte visste för allt sånt där har jag glömt bort. Förträngning är den bästa överlevnadsinstinken.

6 kommentarer:

elina sa...

Hahahaha, kände precis att min nya facebook-status liksom passade in med ditt inlägg:

"Bomblistan 2009: 1.Kärleken, 2.Stureplansslynorna med underbett och mittbena, 3.Allt som inte är i förändring."

THE STRUGGLE CONTINUES!!!

KURT-HEDVIG sa...

jag älskar bomblistor. sjukt bra. det är dom nya kom-ihåg-lapparna

elina sa...

jag vet. så himla enkelt att bara stapla upp allt som är åt helvette. då kan man liksom lägga det åt sidan sen...åsså tar man upp listan då det är dax.

Eqqus Caballus sa...

Jag vill också förtränga. Kan vi fixa minnesförlust åt mig? Jag kanske borde satsa på en rejäl skateolycka imorrn!

Nästa Sussan Brögger!Men jag har läst att hon är lyckligt gift nu och "tacksam".


Finns det något mellanting mellan att vara kär - hjärtekrossad - bitter. Jag ser inga alternativ däremellan?

elina sa...

jag ser fan inte heller nåt alternativ mellan kär-hjärtekrossad-bitter.

styr upp det här till oss nu hettma! ge oss ett blogginlägg som frälser oss ifrån livet itself.

KURT-HEDVIG sa...

apatisk flyktingbarn har jag hört är en utväg... nej men va fan. jag tror att jag har lyckats ganska bra med det där. jag är varken kär, bitter eller hjärtekrossad. kärlek är kontrarevolutionärt. men jag ska styra upp ett blogginlägg om hur man gör för att frälsas från livet.