tisdag 14 april 2009

FUCK THE POLICE

Foto: Snott från Maria

Två och en halv liter polsk vodka och saftextrakt. Jeansväst med nitar. Tattueringar och svartfärgat hår. Sjukt bra söndag. Klockan 04.00 hängde vi ut från mitt fönster och skrek "ALERTA, ALERTA! ANTIFASCISTA! åt polisen. Dom sa till oss att oavsett vad vi tyckte om poliser så borde vi vara tysta nu för det var söndagnatt. Så vi satte på Blümchen på högsta volym istället och jag tryckte igenom min gamla tjurring i näsan medan Zacke spydde i diskhon. Anledningen till att man blir punkare har aldrig varit den att man gillar musiken. Utan det är för att det bara är inom punken som fjortisfyllan får vara för evigt. Och man behöver inte bli ifrågasatt för att man beter sig som tretton trots att man är tjugofyra för man har svarta otvättade kläder istället för savannbyxor och buffalos. Asbra.

Jag skulle aldrig ha slängt mina crustbyxor och band t-shirtar.

Sen igår försökte vi basta ut spritångorna men svettades bara ut spillrorna av våra miserabla liv. Men sen kom vi på att vi skulle revolutionera porrindustrin med en porrfilm som kommer spelas in utanför polishuset och som ska heta Fuck the Police. Då blev allt svinbra igen. Alla som är sugna på en karriär inom filmbranchen är välkomna med ett CV till mig. Poliskravallutrustning är meriterande.

Inga kommentarer: