måndag 6 april 2009

TEENAGE DIRTBAGS

Art: Kurihara
Berlin Baby! Berlin, såklart

Nu är det definitivt vår. Hela stan är ockuperad av jobbiga fjortisar med högtalarmobilsmusik och vita byxor. Och om det ändå vore så väl att min bitterhet berodde på att jag blivit 40år äldre den senaste veckan och inte kan identifiera mig med dessa ättriga, högljudda, lårjuckande tjuvfolkölsdrickare. Men så är det givetvis inte. Jag är också en ättrig, högljudd, lårjuckande tjuvfolkölsdrickare. Det är bara det att jag ser 40år äldre ut efter att den senaste veckan ha åsamkats av både den polska HIVen och tysk läderbögsfågelinfluensa. Så jag stör mig alltså inte på fjortisarna för att jag växt upp och kan bete mig, på vilket sätt det kanske borde ha varit. Utan jag stör mig på dem för att jag och är fett sur över att min högtalarmobilsmusik inte lyckas överrösta deras. Och för att dom har baxat ännu fetare mobiler än mig och för att dom kan ha på sig vita byxor i mer än tre sekunder utan att det ser ut som att dom smetat bajs över hela benen, vilket inte jag kan.

2 kommentarer:

Decida sa...

ahahhahah du dödar mig!!!! din blog ligger alltid längst ned i min bloggroll för att den är den enda som är x-rated har jag just upptäckt...!

KURT-HEDVIG sa...

HAHAHA! x-rated. ja det var ju definitivt en merit.