söndag 2 november 2008

KONST, ÖL OCH TV

Foto: Linn M/Niklas S//Eljest Art Collective

Eljest Art Collective på Debaser igår alltså. Jag hade askul, det vill säga blev full, dum och lycklig. Imorse visste jag inte vem jag var och hur jag mådde så jag upprepade den här proceduren resten av mitt liv och levde i verklighetsflykt i alla mina dagar. Någonstans mellan halv två och tre inatt kändes revolutionen ändå rätt nära och jag reclaimade pattarna och kände mig fri. Imorgon när jag ska gå och simma kommer jag behöva täcka överkroppen med en ofunktionell men snygg bikini. Kommersiella krafter har fortfarande patent på pattarna och min kropp är inte min egen.

Eljestkläder på SVT Kunskapskanalen imorgon 20-22 i samband med "Islamic Fashion" modevisningen på Nordiska Museet.

Inga kommentarer: