tisdag 6 januari 2009

"JAG ÄR LIKA OKYCKLIG SOM DU BARA DET ATT JAG GÖR ANDRA SAKER SAMTIDIGT"


(OM DU VILL HA EN GRATIS TÅGBILJETT FRÅN ÅRE TILL STOCKHOLM PÅ SÖNDAG 09.53 KAN DU JU HÖRA AV DIG. )

---

G: -Men ska du verkligen gå den där vägen alldelles själv när det är mörkt ute?

Jag: - Statistiken talar mer för att jag kommer dö i en bilolycka.

G: - Ja om du hade varit en man mellan 18-25 år, ja. Jag tycker faktiskt inte att du borde gå där själv.

Jag: Det där med statistiken var ett skämt alltså. Jag gillar inte statistik. Kan uppenbarligen inte inräkna mig i den heller eftersom den kategoriserar utifrån konstruktioner som man/kvinna som jag ändå inte kan identifiera mig med. Möjligtvis är jag ett odefinierat mörkertal.

G: (Skakar på huvudet och suckar)

Jag: Och dessutom är jag nog snarare en sån man inte vill träffa i en mörk gränd. För det första bär jag kniv och sen så är jag ju både psykiskt störd och förbannad.

G: Det är bra att du har varma kläder iallafall.
---

Har på mig rosa, leopardmönstrade stretchjeans. Jag gillar det. Skulle lätt kunna bli en kommersiell modepunkare som framproducerats av MTV med tonårsrebellisk image och dålig låttext som jag inte skrivit själv. FEEEEEEEEEEETT!!!!!

---

Du sa att jag borde gå hem och tänka. Jag sa att det är det enda jag har gjort den senaste månaden, de senaste åren, det senaste livet. Och att det i sånnafall är resultatet och inte tankarna jag försöker fly från.
Tanke + Erfarenhet + Analys = Det går inte att leva i den här världen om man inte är under nio år, konstant full eller dum i huvudet.


1 kommentar:

Anonym sa...

linn! försöker nå daj! saknar däj skulle vilja prata har 26 års kris, vill fucka upp och ur men kollar på let´s dance!