måndag 20 oktober 2008

NERSPYDDA DRÖMMAR OCH APPLICERADE KÄNSLOR

Foto: Alla dagars stilikoner - Salt N Pepa

Det är svårt att tänka utanför tankarna, känna utanför känslorna och leva utanför livet. Alla upplevelser genomsyras av applicerade känslor och jag befinner mig ständigt på gränsen mellan människa och kaos.
Det finns som aldrig några enkla samband mellan det jag vet och det jag känner, och det är förbannat svårt att leva när ens hjärna ingår i en korrupt sammansvärjning med ett hegemoniskt samhällssystem och begränsande kategoriseringar. Allt för många gånger kommer jag på mig själv med att känna saker jag förväntas känna. 

Jag agerar utifrån sätt jag förväntas agera på och hanterar situationer utifrån den mall jag förväntas fungera efter. En malljävel  som jag omedvetet inordnas i och som innehåller osynliga maktstrukturer vad det gäller allt ifrån kön, klass och kroppsfunktionalitet till ålder, etnicitet och geografisk plats. Hela tiden påverkad av redan levda erfarenheter och acklimatiserande till rådande normsystem och jag är sjukt less på att kvävas av applicerade känslohelveten som gör mig till ett radiostyrt, självförstörande rövhål.  

Fortsättning följer på det här ämnet. Nu ska jag vredesonanera.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du är tillbaka. Men på den här abstrakta nivån som du skriver på nu får du nog ta steget bortom att klaga över dystert metatänk och beskriva samhället som kategoriseringhungrigt och normpåtvingande.

Kom igen. Du kan. Ge oss din syn på allt. Dalta inte.

Eqqus Caballus sa...

öööh kom ner till stocken o festa med mig ungjävel! saknar dej fett mycket o drar snart ju!