söndag 12 oktober 2008

BAJJEN, BÄRS OCH RAKADE BRUDAR


Teenangst och tubsockar. Jag försöker övertyga mig om att lycka kan materialiseras till snygga outfits, kåta könsorgan och MSTRKRFTs Bounceremixar på repeat resten av livet. Men sen kommer den där förbannade analysen och samhällsproblematiseringen.
Stunder av frid handlar om stunder av reducerad hjärnverksamhet. Jag mår bara bra när jag inte tänker. Som försvarsmekansism försöker jag bli en ytlig slyna och supa bort mina tankar. Ibland går det till och med fantastiskt bra. Men sen kommer som sagt den där förbannade analysen och samhällsproblematiseringen. Och sen kommer man på sig själv med att sitta och tjuta till en smörig rnb´låt i patetiska önskningar om att frälsas av den heterosexuella tvåsamhetens lyckoillusion. Länge leve tjyvsnusandet!

4 kommentarer:

Anonym sa...

teenangst och tubsockar är när man klockan stängning på krogen tror att sitt ragg har gått hem med nån annan, men det visar sig att han gått på max för att fyllekäka.

typ nånstans där sprack heterosexuella tvåsamhetens lyckoillusion.

...att nästa morgon vakna och inse att det är en själv som är den största motherfuckern på att grina över brustna hjärtan och svartsjuka, efter att ha rensat i sms-utkorgen, gör det hela mycket klurigare.

tänka utanför tankarna går fan inte efter tio öl!

Eqqus Caballus sa...

Det är bra att tänka. Men inte bara tänka själv då kommer man nog inte så långt. Och vi är antagligen inte de enda som har tänkt och om de som har tänkt innan oss inte har kommit fram till något kanske inte vi ska tänka på saker för länge heller. Det är nog nyttigt att reducera hjärnverksamheten ibland. Men den heterosexuella tvåsamheten är nog inget att hänga i julgranen.

KURT-HEDVIG sa...

nej det är ju det som är det värsta... att vi går runt och lever redan levda erfarenheter och är lika blödiga som peruktöntarna på 1800-talet.

Anonym sa...

Jag har saknat hettmabloggen Linn, thanks!