söndag 26 oktober 2008

FOLKÖL OCH DYSFUNKTIONELLA RELATIONER


Jag ska köpa en russel atlethic tröja, fulblondera håret och använda vitt svettband, adidasbyxor och filaskor livet ut. Eftersom folk i största allmänhet är lika dumma i huvet som dom var på högstadiet borde det vara helt rättfärdigat att få klä sig som då, vara jävligt odräglig och slå folk på käften. Jag trodde man skulle komma ifrån småstadsfenomenet genom att flytta till en storstad men det är precis samma statussystem här. Man är kool om man jobbar i klädbutik eller känner någon som spelar i ett band. Alla relationer är ytliga och dysfuktionella för folk är uppgtagna med att vara häftiga och skydda sig från sina uppfuckade känslor. Sen tar man en öl till och hittar nån att knulla för att få bekräftelse på sitt lyckade jag.

Nästa gång ni ser mig på Berns är jag där med mitt kickersgäng, har filaskor, bortnoppade ögonbryn och basebollträ. Anmälningar till gerillakickersgruppen tas emot tom. onsdag. Motivering till varför du vill vara med bör medfölja.

BOMBLISTA TOPP 3
1. Karlaplan
2. Stureplan
3. Hela Stockholmslän

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nice. Glöm inte att man trots coolfaktor är sina föräldrars kopior, vilket i praktiken innebär att man på sin höjd blir vad ens föräldrar skulle bli om de klädde sig snyggt och gick ut och hånglade runt mer. En fasa att föreställa sig.

Sympatie sa...

ett stort fett "WORD!" pannan på det inlägget.

KURT-HEDVIG sa...

Paul B: Jag vet. Vidrigt. Jag känner av den medelklassiga konservativa kristligheten avspeglas i mitt leverna typ varje dag. Skjut mig!

Anonym sa...

äh, håll käftn!

Anonym sa...

ps. gamm gosi gamm gamm bloggn!

Eqqus Caballus sa...

det är dags för stureplansmassaker 2008! Count me in!

Sofia & Petter sa...

Bra bomblista!
jag är på.
puss/s

Anonym sa...

Sant sant högstadiet var en jävla hundgård.. Det kanske är sant att det är samma rangordning som gäller vi är inte lika raktfram genuint elaka med varandra nuförtiden som då..

Låser inte in varandra på toaletterna och delar ut lite spontanspö i korridorerna.

Nu är vi tarvliga på mer raffinerade sätt.. Så visst kickersgäng skulle kuna vara ett ärligare alternativ
Tyskaapan skriver upp sig... Vi vill ha gymbyxor och hockade kepsar i så fall