onsdag 11 februari 2009

REVOLUTIONARY BUT WANGSTAH


Art: Thomas Cap de ville

Stora beslut, stora förändringar.
Återigen hårda ord och besvikelser. Följande bör tas i beaktning:

De fem härskarteknikerna


1. Osynliggörande
- Ignorera "motståndaren"

2. Förlöjligande - Dra uppmärksamheten från sakfrågan till "motståndarens" person.

3. Undanhållande av information - Utestäng personer från viktig information så de känner sig underlägsna.

4. Dubbelbestraffning - Att försätta någon i en situation där alla handlingsalternativ kritiseras.

5. Påförande av skuld och skam - Att få någon att skämmas eller känna att hen har sig själv att skylla för saker hen kritiserar. Detta sker ofta genom en kombination av förlöjligande och dubbelbestraffning.

---
Dead Prez igår. Fett som fitta. Jag borde dock räknat ut att jag inte borde ha lämnat S och H ensamma kvar hos mig. När vi kom hem för efterfest var köket fullständigt förflyttat till vardagsrummet, och vardagsrummet till köket. Byggjobbarna som bytte ut gasspisen imorse tyckte att jag var snäppet dum i huvudet när jag öppnade i t-shirt och trosor, med knullrufs och smink ner till pattarna medan jag försökte förklara att det var fest igår och att mina kära vänner gjort ett practical joke och flyttat om hela lägenheten. Sen gick jag och la mig. Igen.

Östgötskan och micropajen kommer tas till oanade nivåer den här våren. Ny sambo från och med i mars. Rave to the motherfucki'n grave!

4 kommentarer:

Anonym sa...

http://failblog.files.wordpress.com/2009/02/fail-owned-perfume-fail.jpg

Stina/Sophie sa...

oh! just hemkommen från dead prez härnere,och fy fan vad värt det var!! sjuka gymnasieflashbacks när jag röjde loss bland alla småungar!! puss lillkickan!

KURT-HEDVIG sa...

Stein: Ja jag kan tänka mig det. Nöstan som Beatnuts 2002 eller? hehe. Jobbade igår när du ringde. får höras en annan dag. men jag har blivit kass på att prata i telefon...

Eqqus Caballus sa...

FUCK HARSKARTEKNIKER! MERA REVOLUTION TILL FOLKET! REEEEEEEJV! BANG BANG FULL RULLE!