fredag 6 februari 2009

GO SHORTY IT´S YOUR BIRTHDAY

Design, styling and art: Eljest Art Collective
Photo: Alexandra Jernberg

SMS till Paris kl 03.06: Jag vill spöa en folkpartist nu. På MAX!

Pannkakstårtekalas, 6-liters vinbål med för mycket saftkoncentrat, kalasmuggar och bra jävla musik (Britney Spears, femton tusen remixar och min vän 50 cent). Jag reflekterade ett antal gånger över att det kanske bara var jag som hade kul. Men jag fyllde fan år, hade det största glaset och för en gångs skull sket jag fullständigt (försökte iallafall) i om folk hade roligt eller inte. Jag har en ny dator så jag behöver egentligen varken kompisar eller kärlek. 

Tjugo bålglas senare är jag, Paris och T.T på RJD2 och svensk hiphoppublik har nog aldrig varit stelare. Måste nog säga att spelningen var lite av en besvikelse men jag blev bjuden på en jävla massa födelsedagsöl och hånglade i nån soffa istället. Mentalt fyllde jag ju fjorton och då är det helt okej att hångla i hörnet på discot och jobba på sitt kroppsliga förfall (idag kan jag sammanfattas till en 75-årig Kurt Cobain). Någonstans där det oskyldiga fjortishånglet började spåra ur bestämde vi oss för att gå hem istället och alla vet ju att sträckan mellan Berns och min lägenhet efter klockan tre på natten betyder svineri på MAX vilket också var fallet även denna gång. I matväntetidens rastlöshet upptäckte jag att alla såg ut som Sverige Demokrater eller SMRare och bestämde mig för att ta mitt samhällerliga ansvar och spöa dem. Detta förhindrades dock av T.T som tydligen hade fått någon form av förnuft tillbaka, alternativt bara var hungrig och väldigt mån om att faktiskt få äta den där veggieburgaren i lugn och ro. Slutligen lyckades jag ändå ta mig ur beskyddandet men kom så mycket längre än att fråga några trötta hiphopare om vad de hade röstat på i senaste valet. När jag fick svaret Folkpartiet drog jag en monolog om att det fan i mig är samma skit som Sverige Demokraterna, att man lika gärna kan stoppa upp sitt röstkort i röven och att jag ska göra revolution, bara det att jag ska äta lite först. 

Sjukt mycket tack för all uppvaktning allihopa. Sen suger jag på att svara på alla dessa sms men ni är KÖÖÖNG ska ni veta!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack som fan för igår. Såhär i efterhand var socker och gamm-bekanta ansikten precis vad jag behövde. Snart kommer våren. Då kan vi vara tuffa och dricka sprit utomhus.

KURT-HEDVIG sa...

oh yes! jag har storartade planer för oss!