måndag 9 februari 2009

EFTERKONSTRUKTIONEN



Photo: alexandrajernberg.com

Det är många dagar sedan nu. Jag borde skriva något genomtänkt men genomtänkta saker har aldrig varit min grej. Saknar dig och dig och dig. Det är många saker som inte fungerar och jag är en av dem. Är perspektivisering en överlevnadsstrategi eller distansering från en oönskad verklighet? När jag letar letar efter känslan finns det foton som säger att det var bra men egentligen har jag ingen aning.

Efterkonstruktionen. Efterkonstruktionen. Efterkonstruktionen.

Jag är så mycket bättre på att säga Din Mamma.

3 kommentarer:

Anonym sa...

En stor roll spelar hon alltid. Modern.

I de bästa av världar skriver moderrollen sig själv. Paradoxalt kan detta också vara att beklaga, som en del av den krassa sanningen eller som en del av efterkonstruktionen.

KURT-HEDVIG sa...

tror det är någon form av missförstånd av texten där. Det handlar inte om modern. "Din Mamma" är ett uttryck för (oss) cooooola hiphopare. aiiight?

Anonym sa...

Aahh,tack för upplysningen och ber om ursäkt för miss(t)förståndet.
Bevekelsegrunderna vid tolkning kan ställa till det. Usch mig.