måndag 1 juni 2009

EU I MIN RÖV



Photo: Anders Petersen

EU Val och politiker som jagar en genom Stockholms gator som provisionsförsäljarna på Tele2. Allting är jättebra och hejja EU och ihopljugna löften. Om du röstar på mig får du godis. Jag får högre lön.

Just nu ser du mitt fula nylle på folkets gator och på de lika fula valaffischerna jag tillverkat själv i Word och som utan anmärkning får patentera innerstaden. Men sen kommer du aldrig mer se mig förrän jag fjäskar för dig inför nästa val. Politiken är ju inte för folket. Det är bara något vi låtsas vart fjärde/femte år så vi kan fortsätta kalla oss för en demokrati. Och hejja EU så att makten flyttas ännu längre bort och du får ännu mindre möjlighet att påverka. Rösta på mig så jag får högre lön nu, för jag har egentligen ingenting att säga till om. Sverige är mest bara ett litet skitland i den Elitistiska Unionen. Och nu har jag inte tid med dig längre för jag ska iväg och le vänligt mot Berlousconi och hans facistiska förslag.

1 kommentar:

Anonym sa...

word.