torsdag 25 juni 2009

BEACH 2009


Nu är det sommar, sol och rövsvett. Skavsår och mozarellafärgade legs. Precis som varje sommar kan jag inte sluta glo på alla dessa avklädda människor. Jag hamnar i ett jävla chocktillstånd! I sju månaders mörker är de enda nakna och avklädda människorna som figurerat i min omgivning photoshoppade i reklambilder, nerbantade och retucherade i modemagasin eller plastikopererade i porrfilm. Med undantag för ett och annat fylleknull, som såklart har idealiserats till något assnyggt, har jag med andra ord inte sett några riktiga människa nakna.

Och så kommer sommaren.

Svensson sliter av sig kläderna. Din Mamma sliter av sig kläderna. Varenda jävel sliter av sig kläderna. Verkligheten. Den ljuva verkligheten. Ingen film där Cameron Diaz får gå in och få sin rumpa förminskad. Inget modereportage där barn låtsas vara vuxna för att inga andra är tillräckligt spinkiga. Det är celluliter, bländande blekhet, svett, könshår, tjock, smal, ful, snygg, ölmage, hängröv och doftande kön.

För jävla gött med lite riktiga människor. Men min idealindoktrinerade låtsasvärldsbild får för i helvete en psykos. Kan inte sluta glo. Kan inte sluta äcklas. Vill retuchera alla eller springa därifrån. Det spelar ingen roll att Stockholm är en jävla snyggvestad med nästan perfekta människor överallt. Det är ändå inte Baywatch.

Jag är verkligen helt jävla överskadad. Media har verkligen lyckats döda mig.

4 kommentarer:

Eqqus Caballus sa...

Svenssonfläsk is the new black! falukorvstricket är det bästa partytricket!

Sympatie sa...

det är med otroligt missnöje och sorg jag har på mig t-shirt när jag går ut. men jeansen lämnar aldrig min kropp som tur är. blekare ben har eftersökts men inte hittats.

det är som att folk tror att dom kan klä sig bara för att dom inte behöver välja mer än två små plagg. nä. skämmes ska dom göra. människorna.

Anonym sa...

haha, som att röka weed och baka chokladbollar naken juuuuuuu!

jag nominerar detta till ett sjukt bra inlägg.

KURT-HEDVIG sa...

hahaha.
Anonym: Ja jag har hört att det ska vara lite av en hit!